- Przystępujemy do realizacji jednej z najważniejszych inwestycji, budowy nowego kręgosłupa komunikacyjnego Płocka – podkreślał prezydent miasta Andrzej Nowakowski. Chodzi o trasę tranzytową, która połączy rondo Wojska Polskiego z ul. Otolińską, Bielską oraz ul. Długą i PKN Orlen. Jej oddanie do użytku ma olbrzymie znaczenie dla funkcjonowania układu drogowego w Płocku oraz w regionie.
Budowa wewnętrznej obwodnicy Płocka - wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta
Zbudowanie pierwszego odcinka małej obwodnicy, między rondem Wojska Polskiego, a ul. Otolińską całkowicie wyeliminuje ruch tranzytowy jadący do Płońska. Uruchomienie kolejnego – już zaprojektowanego – odcinka od ul. Otolińskiej do ul. Bielskiej – całkowicie wyeliminuje z centrum miasta tranzyt pojazdów poruszających się na kierunki Zachód – kraje nadbałtyckie. Całkowicie wyeliminuje także z Płocka transport kołowy materiałów niebezpiecznych.
Czytaj także: Budżet Płocka na 2014 rok - projekt już gotowy
Budowa wewnętrznej obwodnicy Płocka między nowym mostem, a ul. Bielską zmieni układ komunikacyjny w północnej części Mazowsza. Droga krajowa nr 60 z Kutna przez Płock do Ciechanowa od wielu lat jest modernizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Wiele fragmentów tej szosy można szybko pokonać dzięki zmodernizowanym skrzyżowaniom (np. rondzie w pobliskim Łącku), czy obwodnicom Kutna, Gostynina, czy Raciąża.
Budowa wewnętrznej obwodnicy Płocka
Prezydent Płocka podkreślił, że zbudowanie trzeciego odcinka trasy z nowego mostu do PKN Orlen będzie miało także olbrzymie znaczenie dla gospodarki miasta. Dzięki tej drodze obszary przemysłowe w rejonie zakładu produkcyjnego PKN, gdzie funkcjonuje wiele firm wraz z Płockim Parkiem Przemysłowo-Technologicznym uzyska łatwy i szybki dostęp do drogi krajowej w kierunku Ciechanowa, Płońska, Warszawy i Kutna. Po oddaniu do użytku brakującego odcinka autostrady A1 łatwiej będzie z Orlenu dojechać do Gdańska nową trasą tranzytową przez Płock, przez obwodnicę Gostynina do Strzelec, gdzie znajduje się węzeł komunikacyjny z autostradą A1.
Czytaj także: Przebudowa al. Jana Pawła II w Płocku zakończona [ZDJĘCIA]
Budowa wewnętrznej obwodnicy Płocka niesie ze sobą jeszcze tę korzyść, że firmy, które przy niej mogą ulokować swoją działalność gospodarczą zrobią to w naszym mieście. - W naturalny sposób wykorzystamy tereny inwestycyjne Płocka – podkreślał Andrzej Nowakowski. Obwodnica z nowego mostu do Otolińskiej, Bielskiej i Orlenu będzie przypominać trasę, która łączy Tokary z Ciechomicami. Częściowo będzie to cztero-, a częściowo dwupasmowa droga.
Podpisana we wtorek z Bilfinger umowa zakłada, że do listopada przyszłego roku powstanie odcinek, który połączy rondo Wojska Polskiego z ul. Otolińską. Będzie on kosztować 33 mln zł. Ale jak zaznaczył Andrzej Nowakowski – miasto będzie starać się o unijne dofinansowanie. W imieniu wykonawcy umowę podpisali Marcin Lewandowski (członek zarządu Bilfinger Infrastukture) oraz Andrzej Łajszczak (prokurent Bilfinger Infrastukture). - Pierwsze nasze kroki w realizacji tej inwestycji upoważniają do stwierdzenia, że jest ona bardzo dobrze przygotowana – zaznaczył Marcin Lewandowski. - W tym roku jeszcze zaczniemy prace przygotowawcze. Ze względu na zbliżającą się zimę główne roboty wykonamy w 2014 roku. Będziemy chcieli je zakończyć na przełomie października i listopada przyszłego roku – dodał.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?