Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa Warszawa vs klasyk z przeszłości [PORÓWNANIE]

Sonia Tulczyńska
Nowa Warszawa vs klasyk z przeszłości [PORÓWNANIE]
Nowa Warszawa vs klasyk z przeszłości [PORÓWNANIE] Polska Press Grupa
Jak wyglądała stara Warszawa produkowana w latach 1951–1973 w warszawskiej fabryce na Żeraniu (FSO)? A jak wygląda projekt Nowej Warszawy, czyli odświeżona i ekskluzywna wersja kultowego auta? Sprawdziliśmy, czym się różnią. Zobaczcie.

Nowa Warszawa zostanie zbudowana przez ekipę z Wrocławia. Tworzona na bazie BMW M5, ma być wyposażona w silnik o mocy ponad 500 koni mechanicznych. Przyspieszy od 0 do 100 km/h w około 4,7 sekundy oraz osiągnie prędkość nawet 330 km/h. Wszystkie te zalety będą jednak słono kosztować. Samochód osiągnie cenę ok. 1,5 miliona złotych.

Dawna Warszawa produkowana była w wielu wersjach - użytkowych (Pickup, Furgon, Kombi) i specjalnych (Drezyna - wykorzystywana przez PKP, Taksówka, Radiowóz, Sanitarka/Ambulans, Pocztylion). Kilkadziesiąt lat temu prędkość maksymalna Warszawy wynosiła od 105 do 130 km/h. Do "setki" przyspieszała w 45 sekund.

Na podstawie tego kultowego i bardzo popularnego w latach 50.,60. i 70. samochodu, powstały - FSC Żuk, ZSD Nysa i FSR Tarpan.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto