Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje warszawskie. Kiedy kolejne, nowe pojazdy pojawią się na ulicach?

pz
2015 był pracowitym rokiem dla Pesy. Koleje Mazowieckie odebrały kolejne zamówione w bydgoskiej firmie wagony i lokomotywy. Tramwaje warszawskie czekają na ostatnie pojazdy. W planach kolejne zamówienia.
2015 był pracowitym rokiem dla Pesy. Koleje Mazowieckie odebrały kolejne zamówione w bydgoskiej firmie wagony i lokomotywy. Tramwaje warszawskie czekają na ostatnie pojazdy. W planach kolejne zamówienia. Joanna Zakrzewska
Rok 2015 był pracowity dla Pesy. Koleje Mazowieckie odebrały kolejne zamówione w bydgoskiej firmie wagony i lokomotywy. Tramwaje warszawskie czekają na ostatnie pojazdy. W planach następne zamówienia.

Dotacje nie są zagrożone
Tabor mazowieckiego przewoźnika powiększy się o dwadzieścia dwa dwupiętrowe wagony Sundeck i dwie lokomotywy GAMA. Ich sfinansowanie było możliwe w dużej mierze dzięki unijnemu dofinansowaniu, którego losy ważyły się do końca zeszłego roku. Istniała bowiem obawa, że Pesa nie zdąży z zrealizować budowy i dostarczenia zamówionych pojazdów. Oprócz przetargów na pociągi, pod znakiem zapytania stała też przyszłość nowego taboru dla Warszawskich Tramwajów.

Na odbiór czeka jeszcze kilka sztuk pojazdów, choć jak podkreśla rzecznik prasowy Pesy, przetargi są niemal w całości zrealizowane. – Jesteśmy pod koniec realizacji zamówienia na tramwaje Jazz. 30 pojazdów już dostarczono, 8 lub 9 pojazdów jest obecnie w trakcie testów na awaryjność. Po przejściu tych testów, kontrakt zostanie rozliczony. Dotacje UE nie są zagrożone – mówi w rozmowie z naszemiasto.pl Michał Żurkowski.

Czytaj też: Dworzec Centralny. Estetyzacja na finiszu. Mają na tym zyskać podróżni

Kolejny rok będzie dla Pesy znacznie mniej pracowity. Po burzliwej końcówce 2015 związanej ze zbliżającym się końcem okresu rozliczenia unijnych dotacji, firmę czeka być może kilka spokojniejszych miesięcy. Choć zamówień na kolejne pociągi i tramwaje zapewne nie zabraknie, rzecznik bydgoskiej firmy, zapytany o plany na nowy rok, zachowuje wstrzemięźliwość. - Trudno w tej chwili jednoznacznie odpowiedzieć, ale na pewno to nieporównywalnie chudszy rok. Trzeba się liczyć z tym, że nim przetargi zostaną ogłoszone, będziemy mieli coś w rodzaju „dołka” – mówi nam Michał Żurowski i jak podkreśla, jest to naturalne zjawisko, związane z cyklem przyznawania unijnych dotacji.

Dopiero po ich przyznaniu ogłoszone zostaną nowe przetargi, wśród których nie powinno zabraknąć zamówień dla stolicy. Szczególnie, że Pesa chwali sobie dotychczasową współpracę z Warszawskimi Tramwajami. - O tej współpracy mogę wypowiadać się jak najlepiej. To już trzecia „generacja” pojazdów, które dostarczyliśmy dla Warszawy. Jest to wymagający klient, ale współpraca z nim jest bardzo ważna i ma partnerski charakter – podkreśla rzecznik Pesy.



Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto