Grodziskie autobusy - sieć jak w dużym mieście
Grodziskie Przewozy Autobusowe przetarg na nową sieć połączeń podzieliły na cztery elementy. Każda część dotyczyła wybranego pakietu linii. Do każdej z nich otrzymano oferty, z których wybrano najkorzystniejsze. Przetarg udało się rozstrzygnąć za pierwszym razem. Jeśli nie będzie odwołań to zostaną podpisane umowy z operatorami. Zostały nimi prywatne firmy PKS. Przejazdy mają realizować:
- PKS Tarnobrzeg (obsługa linii 10, 11, 12, 14, 19, 23, 29, 30, 31, 32, 33, 50, 51, 52, 61, 63, 67 i 80),
- PKS Bodzentyn (obsługa linii 15, 16, 18, 21, 22, 28, 45 i 58),
- PKS Grodzisk Maz. (obsługa linii 13, 20, 24, 25, 26, 48, 55, 60, 64, 65, 66, 68 i 69),
- PKS Grodzisk Maz. (obsługa linii 17, 27, 62 i 78).
Informacje o trasach każdej linii znajdziecie też pod tym linkiem. Poniżej możemy zobaczyć schemat zorganizowania przejazdów pomiędzy m.in. Grodziskiem Mazowieckim, Milanówkiem, Pruszkowem, Błoniem, Żabią Wolą, Brwinowem a Warszawą. Do stolicy będzie można dojechać dwoma liniami. Jedno połączenie bezpośrednio z Grodziska Mazowieckiego (linia 63) oraz z Piastowa (linia 62) przez Pruszków. Autobusy w wielu miejscach przecinają się także z linią WKD.
Kluczowy będzie rozkład jazdy
W najbliższym czasie systematycznie będziemy zamieszczać na stronie rozkłady jazdy i mapy z przebiegiem tras poszczególnych linii - informuje organizator przewozów. Z opinii pasażerów wyrażanych w mediach społecznościowych wynika jednak, że zapowiada się spora zmiana jakościowa. Na plus. "Oby doszły do skutku te zmiany. To będzie rewolucja moim zdaniem" - czytamy. Inni zauważają, że w dotychczasowej siatce połączeń bywały problemy z taktem, czyli częstotliwością połączeń. Nie były także zintegrowane z pociągami.
"Jako mieszkaniec powiatu dodam jeszcze krytyczny wątek - brak przystanków, nawet w kluczowych miejscach jak przedszkole. Tak różowo więc nie jest" - opisuje ktoś inny. W w komentarzach pojawiają się zresztą słowa krytyki wobec mniejszych gmin o ich zaangażowanie, realizacje linii, przystanków itd. Niemniej wygląda to znacznie lepiej niż wiele połączeń poza dużymi aglomeracjami i dobry punkt wyjścia do dalszego rozwoju. Część osób zaznacza, że z ich miejscowości GPA oferuje np. lepszy dojazd do Warszawy niż ZTM.
Regularnie rozwijana siatka połączeń
Mamy także doskonałe informacje od przewoźników dotyczące taboru! 1 stycznia 2024 r. na ulice naszego regionu wyjedzie aż 28 (słownie: DWADZIEŚCIA OSIEM) NOWYCH AUTOBUSÓW wyprodukowanych w listopadzie i grudniu 2023 r. przez firmę Mercus, która znajduje się na granicy powiatu grodziskiego i pruszkowskiego w Urszulinie - poinformowało Grodziskie Przewozy Autobusowe.
Łącznie do obsługi wszystkich linii od Nowego Roku potrzebnych będzie niemal 120 autobusów. Obecnie jeździ ich około 80. Wszystkie autobusy mają być przystosowane do przewozu osób o ograniczonej mobilności czy wózków, będą klimatyzowane i wyposażone w system informacji pasażerskiej. Organizator przewozów chwali się, że do prawdopodobnie największe jednorazowe wdrożenie nowych autobusów tego typu w komunikacji powiatowo-gminnej w Polsce. Już na przełomie listopada i grudnia pojawią się plakaty i ogłoszenia informacyjne a także ulotki informacyjne i mapki nowej sieci.
Co ciekawe, z przejazdów na liniach 60, 61 i 62, mogą korzystać osoby posiadające imienny bilet okresowy ważny w 1 i 2. lub w 2. Strefie biletowej ZTM Warszawa. Jeśli chodzi o bilety obowiązują podobne ceny podobne do stołecznych. Bilet na wszystkie linie i cały region, miesięczny, kosztuje 100 zł. W przypadku relacji miejskich i gminnych można nabyć tańszy obejmujący tylko interesujące nas połączenia. Szczegóły poniżej.
Bezpieczeństwo na drogach podczas weekendu i w Boże Ciało
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?