50 tys. ofert specjalnych na Dzieñ Własnego Biznesu

Materiał informacyjny Zaktualizowano 
Blisko 13 tys. restauracji, sklepów i lokali usługowych dołączyło do międzynarodowego Dnia Własnego Biznesu, w Polsce organizowanego przez MAKRO Polska. Wydarzenie to jest wyjątkową okazją dla małych i średnich firm do promocji swoich usług, adresów sklepów lub dań z menu. Do tej pory zarejestrowano ponad 50 tys. ofert specjalnych, z których mogą korzystać konsumenci i liczba ta stale rośnie. Inicjatywie towarzyszy kampania „Otwarta niedziela”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego, który zaprasza konsumentów do zakupów i odwiedzania restauracji w niedzielę. Jest to też forma podziękowania przedsiębiorcom za zaangażowanie i pasję, jaką wkładają w swoją pracę.

Niezależni przedsiębiorcy cieszą się pozytywną opinią wśród konsumentów, którzy potwierdzają, że lubią robić zakupy w sklepach „za rogiem” i odwiedzać lokalne restauracje czy punkty usługowe. Szczególnie popularne są mniejsze lokale gastronomiczne, kawiarnie i bary szybkiej obsługi oraz kwiaciarnie i zakłady fryzjerskie – pokazują to wyniki raportu przeprowadzonego przez METRO z okazji Dnia Własnego Biznesu – akcji, która ma na celu docenienie i wsparcie przedsiębiorców z sektora handlowo-usługowego oraz celebrowanie przedsiębiorczości.

Według raportu, 43% ankietowanych klientów potwierdza, że prowadzenie własnej działalności ma duży wpływ na ich codzienny tryb życia. Przedsiębiorcy są bardzo optymistyczni: znaczna większość (89%) założyłaby biznes ponownie, chociaż robiąc to, prawie 1/3 obawiała się niedostatecznych przychodów (34%), tyle samo osób musiało włożyć wiele wysiłku w ciągłą walkę o utrzymanie biznesu (33%) i prawie połowa (41%) uznała płacenie podatków za niezwykle uciążliwą konieczność.

Fakt, że wielu Polaków docenia niezależne biznesy, jest po części kwestią tego, że działają one zgodnie z filozofią zrównoważonego rozwoju. Dla 45% ankietowanych jest to kluczowe kryterium oceny. Ponad połowa (60%) stwierdziła, że wysoka jakość produktów jest jednym z głównych powodów wyboru sklepu „za rogiem”, jako miejsca codziennych zakupów. Natomiast 52% pytanych ceni sobie dobrą obsługę. W sumie 42% ankietowanych stwierdziło, że wolą zaopatrywać się w lokalnych sklepach niż przedsiębiorstwach sieciowych.

Warto pamiętać, że małe i średnie firmy nie tylko wpływają pozytywnie na rozwój gospodarczy, ale stanowią niezwykle cenną i nieodłączną część lokalnych społeczności. Lokalna restauracja na przykład stanowi ulubione miejsce na rodzinne uroczystości, a w osiedlowym sklepie można nie tylko zrobić zakupy, ale i poszukać porady. Za to właśnie Polacy doceniają takie miejsca. Cenią również regionalność oferowanych produktów, co potwierdza 38% ankietowanych oraz indywidualne podejście do klienta, które jest szczególnie ważne dla 1/3 Polaków (33%). Gdyby liczba niezależnych biznesów zmalała, co drugiej osobie brakowałoby unikalnego asortymentu (50%) i tyle samo (51%) Polaków odczułoby brak jakości oferowanych produktów i usług.

Ponad 3/4 ankietowanych klientów w Polsce (76%) stwierdziło, że preferują małe, niezależne zakłady fryzjerskie od sieciowych. Popularne są również mniejsze restauracje, kawiarnie i bary szybkiej obsługi (54%) oraz kwiaciarnie (68%). Aby zaoferować niezależnym biznesom większą rozpoznawalność, METRO wprowadziło Dzień Własnego Biznesu, który od 2016 r. obchodzony jest jednocześnie w 26 krajach na całym świecie. W tym roku przypada na 8 października. Już po raz czwarty akcję w Polsce organizuje sieć hurtowni MAKRO. Wydarzenie ma na celu docenienie i wsparcie przedsiębiorców z sektora handlowo-usługowego oraz celebrowanie przedsiębiorczości. Pozwoli ono firmom zwiększyć swoją rozpoznawalność wśród klientów, natomiast konsumentom poznać nowe lokale oraz nabyć produkty i usługi w promocyjnych cenach.

Inicjatywie towarzyszy kampania „Otwarta niedziela”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego, a także podziękowanie przedsiębiorcom za zaangażowanie i pasję, jaką wkładają w swoją pracę.
Więcej szczegółów o akcji i interaktywna mapa ofert specjalnych znajdują się na stronie internetowej www.dzien-wlasnego-biznesu.pl i www.makro.pl.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3