Nowa myjka w Browarze Kasztelan
Carlsberg Polska wprowadził nową myjkę do butelek w Browarze Kasztelan w Sierpcu. Inwestycja kosztowała prawie 12 milionów złotych, ale od początku ma przynosić zauważalne korzyści - zarówno czasowe jak i wodooszczędne. Urządzenie pozwala na mycie nawet 53 tysięcy butelek na godzinę przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia wody o około 43%, oszczędności ciepła o prawie 30%, a także zużycia sody o 40%. Nowy sprzęt powinien również wpłynąć pozytywnie na zmniejszenie awaryjności linii i bezpieczeństwo pracy operatorów. Do jego postawienia wybudowane zostało specjalne pomieszczenie o wymiarach 550m³
Carlsberg chce być bardziej ekologiczny
Marka rozpoczęła swoją strategię Together Towards Zero, według której do 2030 roku chce zredukować o 30% emisję dwutlenku węgla typu beer-in-hand.
- Nowa myjka w Browarze Kasztelan to kolejna inwestycja pomagająca nam zrealizować strategię Together Towards Zero. Jej celem jest ograniczenie m.in. zużycia wody i śladu węglowego, a w przyszłości osiągnięcie neutralności pod kątem emisji CO2. To też ważny krok przedłużający życie butelki zwrotnej, która jest jednym z najbardziej ekologicznych opakowań na rynku FMCG – mówi Teresa Aldea, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Carlsberg Polska.
Przedsiębiorstwo zwraca uwagę na fakt, iż ponad 1/3 emisji dwutlenku węgla z łańcucha wartości to emisje z opakowań - zarówno z ich produkcji, jak i utylizacji, co oznacza, że butelki zwrotne pomagają zmniejszyć emisyjność. Takie opakowanie, które myje nowozakupiony sprzęt, może zostać użyte przynajmniej dwadzieścia razy i ma blisko dziesięciokrotnie mniejszy ślad węglowy niż butelka jednorazowa. Spółka zauważa jednak, że w Polsce butelki odbywają drogę między konsumentem a browarem tylko od ośmiu do dwunastu razy.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?