Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

O biznesie na dzień dobry. Szkolenie dla przedsiębiorców w Płocku

red.
Konkretnie, dynamicznie i praktycznie - tak przedsiębiorcy podsumowali szkolenie z cyklu "Dzień dobry biznes" organizowane przez PKO Bank Polski. Spotkanie zgromadziło wielu przedsiębiorców z Płocka i okolic.

Podczas spotkania z przedsiębiorcami eksperci mówili o najnowszych trendach i rozwiązaniach w biznesie m.in. w dziedzinie marketingu internetowego i lojalizacji klientów czy budowania wizerunku pracodawcy.

- Cieszę się, że tak wielu przedsiębiorców z różnych branż wzięło udział w warsztatach. Staraliśmy się tak ułożyć ich tematykę, by nasi klienci dzięki wiedzy, którą zdobyli, stali się jeszcze bardziej konkurencyjni na rynku - mówi Anna Kordyla, dyrektor ds. sprzedaży w PKO Banku Polskim w Bydgoszczy.

Przekształcenie nie takie straszne jak je malują
Co konkretnie zaciekawiło uczestników? Bez wątpienia sukcesja, od której zaczął prawnik Bogusław Wolniewicz. Udzielał praktycznych wskazówek, mówił wprost, jakich błędów unikać przy zmianie formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej.

- Przedsiębiorstwo jest jak dziecko, najpierw w pampersie, później zaczyna rosnąć, nosi krótkie spodenki, następnie zdaje maturę i o głowę przerasta swoich rodziców - mówił obrazowo B. Wolniewicz. - Dobrze, gdy wraz z rozwojem firmy rośnie, zmienia się jej forma prawna. Trzeba jednak samemu zmieniać to ubranie przedsiębiorstwu – dodawał.

Prelegent opierał się na konkretnych przykładach. Wspomniał m.in. o firmie rodzinnej, która po przekształceniu, zmianie pokoleniowej, przekazaniu interesu z ojca na syna, odnotowała znaczący wzrost obrotu ze 130 mln zł do 2 mld zł.

- Każdą formę działalności można przekształcić w każdą spółkę – wyjaśniał Wolniewicz. - Możliwe są także połączenia spółek. Jedno z przysłów mówi, że jeśli nie możesz pokonać konkurenta, to się z nim połącz. Czemu więc lokalne sieci spożywcze nie miałyby połączyć swoich sił, by konkurować z marketami? To naturalny proces gospodarczy – kontynuował.

Przekształcenie to proces, który trwa średnio około 3 miesięcy.

ZenCard – takiego systemu jeszcze nie było
Jolantę Gąsowską, przedstawicielkę spółki Nes Marketing, zainteresowała podczas spotkania tematyka lojalizacji klienta, o której opowiadał przedstawiciel spółki ZenCard. Jest to rozwiązanie, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą organizować akcje promocyjne i programy lojalnościowe z wykorzystaniem terminala i dowolnej karty płatniczej klienta.

- Programów lojalnościowych jest na rynku naprawdę wiele. Każdy z nas ma w portfelu co najmniej kilka kart lojalnościowych, z których nie korzysta lub korzysta bardzo rzadko. Nasz system pozwala powiązać programy rabatowe z dowolną kartą płatniczą, dzięki czemu zniżka czy stempel naliczają się automatycznie podczas płatności na terminalu – wyjaśniał Marek Górka z ZenCard.

Rejestracja w programie lojalnościowym poprzez terminal płatniczy trwa kilka sekund. Technologia ZenCard jest szczególnie atrakcyjna właśnie dla małych i średnich firm, dla których prowadzenie programów lojalnościowych na własną rękę było dotychczas często zbyt dużym obciążeniem finansowym i logistycznym,

Rewolucyjne myślenie nie tylko o przemyśle
Na takie zmiany pozwala rozwijająca się w niesamowitym tempie technologia. O jej zastosowaniu w biznesie mówiła Agata Bona z Polskiego Towarzystwa Gospodarczego, przybliżając uczestnikom szkolenia tematykę Industry 4.0. Jej hasłem przewodnim było „zdatyzowanie”, big data. - Ten, kto nie gromadzi danych i z nich nie korzysta– ten zostaje w tyle – mówiła. Dane są podstawą rewolucji w przemyśle, która jest nieunikniona.
Rewolucyjnie warto też zacząć myśleć o obsłudze współczesnego klienta. Tę tematykę przybliżył uczestnikom Jacek Klukowski z firmy Streams. Satysfakcja klienta zależy od poziomu obsługi, dlatego tak ważni są wykwalifikowani pracownicy. O ich skutecznej motywacji mówił z kolei Wiktor Siegel.

– Bardzo interesujące szkolenie, zwłaszcza tematyka prawna, a także ta dotycząca kwestii pracowniczych – podsumowała Weronika Szczepaniak z firmy Zielony Ogród ze Słupna.

„Dzień dobry biznes” to cykl bezpłatnych szkoleń dla przedsiębiorców organizowany przez PKO Bank Polski we współpracy z Polskim Towarzystwem Gospodarczym. W obecnej wrześniowej edycji realizowany jest w 12 miastach w Polsce.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na plock.naszemiasto.pl Nasze Miasto