Do ratusza przyszło około 30 osób, głównie po 60. roku życia. To właśnie dla nich była zorganizowana ta konferencja. Zdaniem organizatorów starsi ludzie są szczególnie narażeni na oszustwa i zawiązywanie niekorzystych dla siebie umów.
- Na spotkaniu były poruszane tematy z zakresu praw konsumenta i praw pacjenta. Wśród tych pierwszych była mowa głównie o zawieraniu umów, m.in. sprzedaży, o dzieło, na odległość i poza lokalem oraz o egzekwowaniu roszczeń reklamacyjnych. W części drugiej były szczegółowo omówione prawa, które przysługują pacjentom – powiedziała nam Małgorzata Palusińska z Zespołu ds. Medialnych.
Czytaj także: Od 1 kwietnia miasto zaprosi Cię po odbiór prawa jazdy smsem
Pierwszą część spotkania poprowadziła Izabela Prądzyńska, Miejski Rzecznik Konsumentów. Uczulała ona zebranych, by nie zwlekali ze zgłaszaniem reklamacji i zawsze zachowywali paragon. Odpowiadała także na pytania. - Uczestnicy spotkania pytali m.in. o to, z której możliwości złożenia reklamacji bardziej opłaca się skorzystać, złożyć ją u sprzedawcy czy u producenta. Pytali ją także o to, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy, jakie elementy umowa powinna zawierać – dodała Palusińska.
Dalsza część spotkania była poświęcona prawom pacjenta. Do dyspozycji mieszkańców była Wiesława Rybicka, Pełnomocnik Zarządu ds. Zarządzania Jakością w Płockim Zakładzie Opieki Zdrowotnej. Do niej również zebrani mieli pytania. - Przedstawicielkę PZOZ-u pytano np. o to, jakie bezpłatne świadczenia i badania przysługują pacjentom. Jedna z kobiet, która opiekuje się starszą chorą mamą pytała, czy może być obecna w gabinecie lekarskim podczas badania mamy. Okazało się, że ma do tego prawo pod warunkiem, że matka ją do tego upoważni – powiedziała Palusińska.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?