Pomiar hałasu przed wymianą nawierzchni rozpoczęto 7 maja o 23:00 i trwał dokładni 24 godziny. Po położeniu nowego, cichego asfaltu, przeprowadzono drugi pomiar. Trwał on również dobę i rozpoczął się 22 sierpnia o godzinie 22:00. W obu przypadkach hałas mierzono w tym samym punkcie, zlokalizowanym na wysokości 4 m i w odległości ok. 2.5 m od krawędzi jezdni.
Czytaj także: Nocne malowanie znaków poziomych powoli dobiega końca
- Z analizy przeprowadzonej przez specjalistów firmy EKKOM z Krakowa wynika, że w porze dnia na ul. Sienkiewicza zmierzono poziom dźwięku równy 67.4 dB (przed remontem 68.9 dB), natomiast w porze nocnej 60.3 dB (przed remontem 60.8 dB). Redukcja poziomu dźwięku wyniosła zatem 1.5 dB w porze dnia i 0.5 dB w porze nocnej. Zgodnie z zasadami akustyki dwa źródła dźwięku o tym samym poziomie powodują łącznie wzrost poziomu hałasu o ok. 3 dB. Zatem spadek dźwięku w porze dnia o około 1.5 dB powinien być już odczuwalny przez mieszkańców budynków sąsiadujących z ul. Sienkiewicza. W porze nocnej udział procentowy ruchu w stosunku do całej doby jest niewielki, w związku z czym redukcja poziomu dźwięku (związana z „działaniem” nowej nawierzchni) jest również mniejsza. Można przyjąć, że porównywalne skutki przyniosła wymiana nawierzchni jezdni na ul. Kolegialnej – wyjaśnia Konrad Kozłowski, rzecznik prasowy MZD.
Czytaj także: Większa przepustowość skrzyżowań na Międzytorzu
Codziennie najświeższe informacje z
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?