Pierwszym krokiem do porozumienia było zapłacenie wykonawcy IV odcinka dróg dojazdowych zaległych pieniędzy. Wypłata Polimeksowi 9 milionów 775 tysięcy plus blisko 1 mln 700 tys. zł odsetek to efekt wyroku sądowego.
Polimex pozostaje generalnym wykonawcą inwestycji. Do końca marca opracuje projekt naprawy "spływających" skarp i zajmie się jego realizacją. Koniec prac zaplanowano najpóźniej na połowę października.
Teraz najważniejsze jest uzyskanie dofinansowania unijnego, czyli otrzymanie pozytywnej opinii z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Początkowo miały to być ponad 53 miliony zł, ale po kontroli - przeprowadzonej przez CUPT w czerwcu 2010 r. – kwota ta została zmniejszona do 30 mln. To efekt raportu, w którym między innymi wytknięto złe zarządzanie projektem, brak współpracy między miastem a wykonawcą. Może, między innymi dzięki podpisaniu 15 lutego porozumienia i miesięcznym sprawozdaniom, składanym do CUPT przez inżyniera miasta i pełnomocnika ds. inwestycji strategicznych, kwotę dofinansowania uda się zwiększyć.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
* Zmiany w Zakładzie Utylizacji Odpadów Komunalnych
* Płocka parafia zasadzi dęby na rocznicę katastrofy smoleńskiej
Zobacz, jak wygląda restauracja na płockim molo [ZDJĘCIA]
* Prokuratura w Płocku zajmie się sprawą rzekomej inwigilacji Lecha Kaczyńskiego
* Małachowianka wymaga pilnego remontu
* Maturzyści zatańczyli rekordowego poloneza na Starym Rynku
* Sąd Apelacyjny: Nie będzie dopłaty za Most Solidarności
* W Płocku wystąpi zespół Apteka. Mamy dla Was bilety!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?