MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Komunikacja Miejska testuje hybrydowy autobus

Redakcja
W poniedziałek Komunikacja Miejska rozpoczęła testy 12-metrowego autobusu Volvo 7700 Hybrid.

Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które wnoszący ogromny wkład w ochronę środowiska. Redukcja zużycia paliwa sięga 40 procent, a redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń nawet 40-50 procent. Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Czytaj także: Podróżowanie autobusem tańsze niż samochodem

Zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. Energia odzyskiwana z hamowania jest w pewnym stopniu wykorzystywana do zasilania układów pomocniczych takich jak: kompresor powietrza, klimatyzacja, czy wspomaganie układu kierowniczego, zapewniając większą efektywność niż tradycyjne napędy.

Czytaj także: Zobacz, jak będą jeździć autobusy w Święta i Sylwestra

Napęd hybrydowy jest korzystnym rozwiązaniem dla środowiska miejskiego, które sprawia, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Autobus Volvo 7700 Hybrid wychodzi naprzeciw oczekiwaniom coraz większej ilości miast, prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego. Volvo 7700 wyposażone jest w 12-biegową, zautomatyzowaną skrzynię biegów Volvo I-Shift, która stanowi idealne rozwiązanie dla pojazdów hybrydowych, zapewniając optymalną wydajność i sprawność w ruchu miejskim. Od momentu rozpoczęcia produkcji, wrocławska fabryka Volvo wyprodukowała już ponad 200 autobusów hybrydowych. Zostały one dostarczone do operatorów transportu miejskiego m.in. w takich krajach, jak Szwecja, Norwegia, Dania, Luksemburg, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Holandia i Hiszpania.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na plock.naszemiasto.pl Nasze Miasto