Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MZD w Płocku wyremontuje chodniki i wybuduje ścieżki rowerowe

DK
Program budowy ścieżek rowerowych i remontu chodników w Płocku to kolejny cel MZD na najbliższą przyszłość. Na zlecenie Gminy Miasta Płock został opracowany „Program zrównoważonego rozwoju systemu dróg rowerowych na terenie miasta Płocka do 2033 r. w ujęciu krajowym, regionalnym, lokalnym".

Jeszcze w tym roku zostanie wyremontowane 3500 m kw. chodnika na Podolszycach Północnych. Kolejne 2000 m kw. zostanie wyremontowane w 2012 r. Aktualnie trwa procedura przetargowa związana z tą inwestycją. W najbliższych latach planowane są kolejne remonty i budowa nowych chodników w podobnym zakresie około 5000-6000 m kw. w ciągu roku. Koszt wykonania jednego metra kw. chodnika to około 150 zł.

Czytaj także:

Od 2012 r. rozpocznie się także systematyczne łączenie ścieżek rowerowych ościennych gmin z Płockiem. Gmina Łąck będzie pierwszą gminą, której infrastruktura ścieżek rowerowych w 2012 zostanie połączona z Płockiem w ramach tego projektu.

W trakcie prac MZD planuje wykorzystywać materiał pozyskiwany z remontowanych chodników. Zostanie on zastosowany jako podbudowa pod ścieżki rowerowe. W konsekwencji pozwoli to obniżyć koszty wykonania 1 km ścieżki.

Na zlecenie Gminy Miasta Płock został także opracowany „Program zrównoważonego rozwoju systemu dróg rowerowych na terenie miasta Płocka do 2033 r. w ujęciu krajowym, regionalnym, lokalnym”. Zakłada on w ramach metodologii planowania i projektowania wdrożenie tzw. Programu pięciu wymogów CROW – holenderskiej organizacji standaryzacyjnej – w zgodzie z podręcznikiem projektowania infrastruktury rowerowej „Postaw na rower”.

Te wymogi to:
- spójność: 100% źródeł i celów podróży dostępne na rowerze
- bezpośredniość: minimalizacja objazdów i współczynnika wydłużenia
- wygoda: minimalizacja wysiłku fizycznego rowerzysty, w tym współczynnika opóźnienia, ograniczanie stresu psychicznego i fizycznego rowerzysty, wysoka prędkość projektowa oraz minimalizacja pochyleń niwelety i różnic wysokości
- bezpieczeństwo: minimalizacja punktów kolizji z ruchem samochodowym i pieszym, ujednolicenie prędkości, minimalizacja przeplatania torów ruchu oraz kontakt wzrokowy
- atrakcyjność: podsystem rowerowy jest czytelny dla użytkownika, bezpieczny społecznie, dobrze powiązany z funkcjami miasta i odpowiada potrzebom użytkowników.

Źródło: MZD Płock

Przeczytaj koniecznie:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na plock.naszemiasto.pl Nasze Miasto