Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe szynobusy zawiozą płocczan do Kutna i Sierpca

materiały prasowe
Kolejne dwa nowoczesne autobusy szynowe wyjechały na mazowieckie tory. W barwach Kolei Mazowieckich będą one kursowały na trasie Nasielsk – Sierpc – Płock – Kutno.

W uroczystym przekazaniu pociągów w Płocku, połączonym z przejazdem inauguracyjnym na trasie Płock – Sierpc wzięli udział Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Waldemar Kuliński, Przewodniczący Rady Nadzorczej Kolei Mazowieckich oraz członkowie zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”: Czesław Sulima i Dariusz Grajda. Koszt zakupu pojazdów to 13,5 mln zł. Środki na ten cel pochodzą z budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz dotacji rządowej.

Czytaj także: PKP nieodpłatnie przekazało miastu dworzec

Oprócz obsługi trasy Nasielsk – Sierpc – Płock – Kutno, nowe pojazdy, ze względu na niskie koszty eksploatacyjne i wymagania techniczne, mogą być wykorzystywane na liniach niezelektryfikowanych i trasach mniej obciążonych, np. na linii do Ostrołęki. – Nieustannie dbamy o zwiększenie komfortu podróży pociągami Kolei Mazowieckich. Rozwój taboru kolejowego naszej spółki to jedno z najważniejszych zadań Samorządu Województwa Mazowieckie-go. Dlatego cieszę się, że na płockie trasy wyjadą nowoczesne szynobusy. Mam nadzieję, że podróż pociągami klimatyzowanymi, monitorowanymi, przystosowanymi do potrzeb osób niepełnospraw-nych oraz matek z dziećmi będzie dla wszystkich pasażerów bardzo komfortowa i bezpieczna – pod-kreślił Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego

Nowe pojazdy to przede wszystkim większy komfort dla pasażerów. W każdym szynobusie jest 68 miejsc siedzących. Dodatkowo wszystkie pojazdy są wyposażone w klimatyzację. Znajduje się w nich także zamknięty system WC oraz przewijaki dla niemowląt. Szynobusy są dostosowane do po-trzeb osób niepełnosprawnych. – Z roku na rok park taborowy Kolei Mazowieckich powiększa się o kolejne nowoczesne pojazdy szynowe. To priorytet naszej działalności. Realizacja inwestycji jest możliwa m.in. dzięki wsparciu ze strony Samorządu Województwa Mazowieckiego. Wdrożone dzisiaj do eksploatacji dwa nowe autobusy szynowe to przede wszystkim większy komfort podróży dla naszych pasażerów. Dzięki nim będą mogli szybko i bezpiecznie dotrzeć do pracy czy szkoły – mówi Artur Radwan Prezes Zarządu Spółki.

Czytaj także: Zobacz, jak będą jeździć autobusy w Święta i Sylwestra

W pojazdach zostały zamontowane także specjalne stojaki umożliwiające bezpieczne i wygodne przewożenie rowerów. Dla bezpieczeństwa podróżnych szynobusy wyposażono w monitoring. Dodat-kowo zamontowane zostały kamery spełniające funkcje lusterek bocznych oraz kamery czołowe. Po-jazd posiada także wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. W kabinie maszynisty zainstalowany został system rozgłoszeniowy umożliwiający poro-zumiewanie się z pasażerami.

– Mamy ogromną satysfakcję, że konsekwentne unowocześnianie taboru Kolei Mazowieckich odbywa się przy tak znaczącym udziale PESA Bydgoszcz. Przypomnę, że w barwach KM jeżdżą już nasze elektryczne Elfy, a obecnie przekazujemy kolejne pojazdy na linie niezelektryfikowane. Dzięki na-szemu dużemu doświadczeniu w produkcji jednostek spalinowych wiem, że przekazywane dziś po-jazdy typu 214 Mb są dopracowane i sprawdzone, a pasażerom życzę wiele satysfakcji z podróżowa-nia - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes PESA Bydgoszcz SA.

Czytaj także: Komunikacja Miejska testuje hybrydowy autobus

Co ważne, szynobusy są także przyjazne środowisku. Są wyposażone w silniki spalinowe nowej ge-neracji spełniające normę EURO3b. Charakteryzują się mniejszą emisją substancji szkodliwych do atmosfery. Zakup szynobusów to w dłuższej perspektywie oszczędność dla spółki. Przejazd pojedynczego szynobusu jest bowiem znacznie tańszy, co ma duże znaczenie w przypadku linii o mniejszym natężeniu. Całkowita długość pojazdu to 24,5 m, a maksymalna prędkość – 120 km/h. Umowa na dostawę dwóch nowoczesnych autobusów szynowych została podpisana w lipcu br., po-między firmą PESA Bydgoszcz SA., a województwem mazowieckim. Koszt zakupu to 13,5 mln zł, z czego 7,3 mln zł pochodzi z dotacji rządowej, a 6,2 mln zł ze środków samorządu województwa mazowieckiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na plock.naszemiasto.pl Nasze Miasto