Setki tysięcy uczestników
W tym roku będziemy mieli 15. edycję festiwalu Audioriver w Płocku. Festiwal został zapoczątkowany w 2006 roku i od tamtej pory skierował do miasta ponad 200 tysięcy uczestników z Polski i całego świata. Na przestrzeni lat sama impreza znacząco się rozwinęła i wpłynęła na promocję, a także rozpoznawalność Płocka w muzycznym świecie.
Przez lata Audioriver bardzo się rozwinął i pozytywnie wpłynął na promocję miasta, uzyskując wartość kampanii promocyjnej w samym 2019 roku, w wysokości prawie 11 milionów złotych. Co roku na płocką plażę przyjeżdżają tysiące turystów, którzy oprócz zakupu biletów na festiwal, wspierają rozwój tutejszych przedsiębiorców i lokalnej turystyki. - informują organizatorzy.
Rozwój widoczny jest z roku na rok, nawet jeśli ostatnio został wyhamowany przez pandemię. Na początku festiwal zaczynał z dwiema scenami. Po pięciu latach było ich pięć, a po dekadzie - osiem. W tym roku będzie to natomiast rekordowa liczba 11 różnych scen, a także rekordowa liczba ponad stu wykonawców.
Ogromne kwoty zostają w Płocku?
Twórcy Audioriver podają dane z przeprowadzonych badań przez Instytu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w 2017 roku. Według nich, każda wydana przez miasto złotówka na rzecz festiwalu wygenerowała aż 8,12 zł efektu ekonomicznego dla gospodarki. W tym roku z budżetu miasta przeznaczono na festiwal 1,2 mln zł, a zatem, jeśli tendencja się utrzyma, pozwoli to wygenerować prawie 10 mln zł. Tak duże kwoty są możliwe w dużej mierze dzięki charakterystyce społeczności festiwalowej. Mianowicie chodzi o fakt, że aż 91,26 festiwalowiczów to byli turyści, przyjeżdżający do Płocka specjalnie na koncerty.
Organizatorzy przedstawiają też przeliczniki na osobę. Zgodnie z nimi, w 2017 roku, każdy uczestnik, który dotarł do Płocka, zostawił w mieście około 410 złotych, w głównej mierze wspierając lokalną gospodarkę czy przedsiębiorców. Strumień wydatków generowanych przez osoby uczestniczące w festiwalu wynosił wówczas 13 452 472 zł, a wszystko przecież w przeciągu jednego weekendu. Prognozy wskazują jednak, że w tym roku możemy mieć do czynienia z jeszcze wyższymi kwotami. Wszystko z powodu inflacji i wzrostowi cen, które od 2017 roku zmieniły się kolosalnie.
Bardzo się cieszymy, że z pomocą miasta, tworzymy Audioriver od 15 lat. Dzięki naszym wspólnym działaniom, co roku do Płocka przyjeżdżają tysiące osób nie tylko z całej Polski, ale i różnych krajów świata, które zakochały się w malowniczej plaży, Starym Rynku i wielu innych pięknych miejscach w tym regionie. Do przyjazdu do miasta na festiwalowy weekend zachęcamy publiczność przez cały rok – ekwiwalent wszystkich publikacji w mediach i działań reklamowych w różnych nośnikach, w których pojawia się Płock, według rynkowych stawek to kwoty szacowane na miliony złotych. Napływ tak licznej publiczności w mieście na pewno przekłada się na efekt finansowy. Staramy się, aby oferta festiwalu była atrakcyjna również dla mieszkańców Płocka – co roku widujemy ich nie tylko pod scenami, ale także podczas darmowej i otwartej dla wszystkich dziennej części festiwalu, na Starym Rynku - Audioriver Sobótka. – tak o wydarzeniu wypowiada się organizator festiwalu, Piotr Orlicz–Rabiega.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?